Julkalendern lucka nr 4






Lucka nr 4 innehåller:

 ....*trumvirvel*....

Ett boktips!!


Jag är en sån person som inte förstår sig på "inne"prylar förrän när de väl är "ute" igen.
Detta gäller allt!
Mode, prylar, ja till och med nyheter.
Ett exempel är Knutbymordet, när det var på tapeten så hängde jag inte med överhuvudtaget. Tidningarna var fulla med artiklar gällande detta, men dem bläddra jag snabbt förbi.
Det var först när den värsta hysterin lagt sig som jag börja få upp ögonon på det hela. Då satte jag mig framför datorn och letade upp allt jag kunde finna. Jag måste även erkänna att jag även köpte boken (Himmel och Helvete, mord i knutby), som skildrar mordet och allt runt omkring.

Boktipset som finns i lucka 4 är ett tips om en triologi som säkert många av er redan läst, men kanske finns det någon där ute i "Cyberspace" som är som jag, som helt enkelt struntat i allt prat om författaren i frågas storhet.
Det är just ER som jag vill tillägna detta tips til!

Nu ska jag ÄNTLIGEN komma fram till det ni väntar på:

Boktipset är Stieg Larssons triologi om Millennium



Första delen heter: "Män som hatar kvinnor" och det är här vi möter huvudpersonerna Mikel Blomqvist och Lisbeth Salander, som tillsammans inte bara löser gåtan om en flicka som försvann för länge sedan, utan också klarar upp en radda med mord. Jag hade själv lite svårt att komma in i början av boken, men efter ett kapitel eller två så var jag fast!



Andra delen är: "Flickan som lekte med elden" och i denna delen så får vi lära känna Lisbeth lite bättre och får reda på mer om hennes onekligen traumatiska uppväxt. I denna boken blir Lisbeth anklagad för ett par mord och får NÄSTAN hela världen i mot sig. Hon gömmer sig undan och tar tillfället i akt att en gång för alla reda upp sin trassliga bardom och konfrontera sin pappa. Denna bok har inget "eget" slut, utan hela denna historia fortsätter i...



...Tredje delen som heter: "Luftslottet som sprängdes". Jag kan inte skriva så mycket om denna boken utan att förstöra för er som vill läsa den, så därför kan jag bara säga att det, som sagt, är en direkt fortsättning på den Andra delen, och den är precis lika bra som de två första!


Låt inte böckernas tjocklek skrämma er, för ja, det är många sidor, men för min del skulle de gärna kunnat vara dubbelt så tjocka. För såå bra är dem!



Detta, min underbara läsare, är mitt tips till er här på den fjärde dagen i december!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0