Julkalendern lucka nr 11




11 december och det är fullt med snö hemma hos oss!
Hoppas att det håller sig enda till jul.
Tänk er, en vit jul! Det vore inte igår!

Idag tänkte jag bjuda på ett tips till alla småbarnsföräldrar, eller till er som känner några småbarnsföräldrar!

Luckan den 11 december innehåller nämligen: Tips på webshoppar med billiga barnkläder!!

Som småbarnsförälder behöver man ALLTID nya barnkläder! Barnen växer ju som gräs och byxorna som passade igår är i dag en decimeter för korta! Så man är ständigt på jakt efter nytt.
Visst, det är väl roligt att köpa barnkläder, men det blir så himlans dyrt, med tanke på att det är inte länge kläderna passar!
E är nu inne på sin tredje storlek!
Hon har gått från 50-56-62 och hon är ju bara 2.5 månader!
Som tur var har jag ju en mamma och svärföräldrar som köper en heldel kläder, men alla har inte det och då kan det vara svårt att få ekonomin att gå runt pga alla dessa klädköp.
Speciellt nu till jul, med allt annat som ska köpas in!

Därför har jag i dag suttit och letat upp massa olika klädaffärer på nätet som säljer billiga barnkläder.
Jag vet inte något om kvaliteten, men det borde ju fungera som dagiskläder åtminstone.

Butikerna som jag har hittat är:

  • Lillamyran - här finns massor av kläder med märken som Filiola Copenhagen, Mumin, Ubang, Disney, Danska Pippi mfl och allt är jättebilligt! Eller vad sägs om ett 2-pack bodys för 39:-, eller denna jättefina jackan från mumin som är på rea nu för bara 79:-!


eller en långärmad body från Danska Pippi för 29:-



  • Lilla giraffen - här är det just nu MEGA REA!! Sannslösa priser säger jag bara! Skynda in och fynda!
Denna munkjackan kostar 39.50!

och denna jättefina klänningen som passar utmärkt till alla julkalas kostar bara 23.70!!

 
  • Liten och tuff: Här var det lite dyrare kläder från lite kändare märken, men även här kan man göra fynd. T ex detta underbara nattlinnet från Alfons och Milla som kostar 50:-



Eller en sverige t-shirt för 29:-




Så nu har ni fått lite förslag från varje ställe men kika in för det finns massor att fynda!!


Ett tips frän MIG till DIG!


Kommentarer
Postat av: iskall öl på fl

snygg sverige-tröja!



lyckois er som har snö

2008-12-11 @ 16:50:25
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0