Julkalendern lucka nr 15





Då var det dags för gårdagens lucka!


I luckan den 15 december hittar vi: Julgodiset Mariannetryffel AKA Harpluttar!!


Det du behöver:

2 dl vispgrädde

200 g Fazer Ögon Mörk Choklad
(Jag hittade ingen mörkchoklad från fazer så jag tog mörk marabouchoklad i stället)

200 g Fazer Ögon Ljus Choklad

1 påse (150 g) Fazer Ögon Marianne Crush
(Jag hittade ingen sådan påse så jag tog en vanlig påse med Mariannekarameller, och krossade dem i en mortel)



Så här gör du:

Krossa Marriannekaramellerna





Koka upp grädden i en kastrull




Häll i chokladen och låt den smälta under omrörning
Blanda tills att röran är jämn



Ställ av kastrullen och låt blandningen svalna
Häll därefter i de krossade mariannekaramellerna





Ställ in i kylskåpet och låt blandningen stelna

...

Tag upp små klickar av blandningen med en tesked och rulla, med händerna, till små kulor



Nu kan man om man vill rulla dem i kakao eller florsocker

Jag hoppade dock över detta steket och ställde dem direkt i små knäckformar





Ja, jag vet, de ser ut som små harpluttar, men de är jättegoda!!

Om ni rullar dem i kakao eller florsocker så kanske de ser mer aptitlga ut, men ni gör som ni vill (tur va! ; ) )





GOD SMAKNING!

Kommentarer
Postat av: mela

men oj så gott. dom har recepten måste jag bara testa nu inför jul! toppen!

2008-12-16 @ 18:57:29
URL: http://melano.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0