Förmiddagens kyrkbesök....... Amen.

Under förmiddagen har vi varit på något som kallas Kyrkis. Det var ungefär samma som på öppna förskolan( kan jag tänka mig iallafall, jag har aldrig varit där) fast det var i kyrkans lokaler.

Idag var det julavslutning som var på tapeten, och Karin hade förvarnat mig om att man gärna fick ha på  barnen luciakläder. Så innan vi gick bort fick jag på A sin nya tomtedräkt, vilket var en väldans tur, för när vi kom dit så började alla luciaklädda barn ställa upp sig till ett luciatåg! Vi fick in A och N (Karins 4-åring) i ledet. Sedan startade ett ooootroligt fint, vältränat och seriöst luciatåg! ; )

Därefter var det fikadags, sedan fri lek och dans runt granen.
A kände ju ingen där bara Karins N ochT, så när N sprang iväg och började leka med de andra barnen så höll han sig istället runt mig.
E skötte sig exemplariskt genom att sova hela tiden!

Bilder från förmiddagen på Kyrkis:

1. Tomtenissen A



2. Ett oootroligt spontant och oarrangerat kort på A med sin tjej(iallfall om man frågar honom) N.

(Jag har inte frågat Karin om jag får lägga upp bilder på hennes barn, så därför är N maskerad)



3. E och en maskerad T (kortet är taget av A)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0