GRAAAAAN

Idag har vi äntligen varit och köpt en ny dimmer till takspotsen här i storarummet!

Det var ett par veckor sedan den nuvarande "avled", men vi har helt enkelt inte fått tummen ur för att åka och köpa en ny, förrän nu. Vi har tänt massa ljus i stället, och så har ju ljusstakarna i fönsterna lyst =)

Men nu var vi ju tvungna att fixa det innan julafton eftersom vi som vanligt ska ha julkalaset hos oss. Det kan ju vara en fördel om gästerna ser varandra även efter 3 när solen gått ner.



M och A är och köper en julgran nu, och för första gången i hela mitt liv är jag inte med under graninköpet!
Jag vet inte hur detta ska gå för jag och M inte brukar vara ense om vilken gran vi ska välja.
Jag vill att det ska vara en riktig disney-gran, tät, jämn och fin, medan, M tycker.....helt fel!

Förhoppningsvis blir jag inte för besviken när dagen kommer då det är dags att ta in och klä den...

Vi köper iallafall alltid numera en Kungsgran. De är mycket finare än vanliga granar och de barrar framför allt inte. Det som är dåligt med dem är att de inte besitter den där karaktäristiska "grandoften", men det löste jag lätt förra året genom att fråga Mr granförsäljare om jag fick ta några av de avsågade kvistar som låg på marken. Detta fick jag och när jag sedan satte dem i krukor med lite vatten så doftade även vårat hem nykläddgran!

Så där har ni ett tips från mig till er, alla kungsgransköpare som saknar den äkta granlukten!
Lite grankvistar i en kruka fixar allt!



Granbilder från i fjol!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jätte fin gran, hoppas ni får det lika fint i år:-)

2008-12-20 @ 18:45:09
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: PetramedAochE

Ja, det hoppas jag med! Men vi får väl se vad de kommer hem med...

2008-12-20 @ 20:06:57
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0