IDOLFINALEN 2008

IDOL final och jag kommer hem 5 minuter försent!

Jag hann iallafall se endel av de tidigare idolerna, från och med Erik för att vara exakt.

NU börjar det då , det vi så länge väntat på! IDOL FINALEN!!


Vem ska vinna Kevin eller Alice?



Kevin har ju hittills i tävlingen helt klart varit bäst, men vi får väl se vad händer i kväll...

KEVIN:  Allmänt: Så snäll, så söt och så himla ödmjuk!

Helt fria händer låten
: " Your the voice" Proffsigt Kevin, fruktansvärt proffsigt! Vad annat kan man säga? Jag tror jag har använt alla superlativ i världen under alla mina recensioner av honom. Men han är ju bäst!!

Tittarnas val: "Livin´ on a prayer" Se omdömet ovan, det passar även på detta framträdande. Bäst helt enkelt!

Vinnarlåten: "With every bit of me" Detta framkallar rysningar hos mig, gåshud! Det är Kevins låt detta! Han måste vinna!




ALICE: Allmänt: Så liten, så söt och så speciell röst!

Helt fria händer låten: " So what" Jättebra Alice, jättebra! Men, du når inte upp till Kevin nivå. Sorry...

Tittarnas val: "Heaven`s on fire" Det var faktiskt bättre än förra gången hon sjöng denna låten. Jag tror hon vet själv att hon måste verkligen ge allt om hon ska ha en chans mot Kevin. För det gör hon, hon ger verkligen allt!

Vinnarlåten: "With every bit of me"  Nä, Alice detta är inte din låt, ge tillbaka låten till Kevin! Det blev bättre på slutet men det var ändå Kevins version som tilltalade mig mest!




VINNER: KEVIN!!!
"FÖRLORAR": Alice



De mest minnesvärda från höstens IDOL uttagningar:
"Åh, jag blir full på min coca cola..." Sicken otroligt bra låtskrivare och underbar artist. Hoppas han skriver mer låtar! Jag skulle lätt köpa skivan! ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0