Not to self: Ät ett par kilo pepparkakor innan julfesten!!

Igår ringde mamma och frågade om vi ville följa med på julfest på hennes skola(hon är lärare).
Mitt svar blev att jag inte visste, jag ville ha lite betänketid, och det sa mamma att jag kunde få.

När vi sedan satt och åt middag så frågade jag A om han ville följa med på festen, och så här lät samtalet:

Jag: A, vill du följa med på julfest på mormors skola?
A: ...jag vet inte...jag hittar inte dit..
Jag: Men jag vet vart det är!
A: Kanske..
Jag: Tomten kommer och så kanske man får något..... Godis tror jag!!

*A funderar*


A: Ok, om du är snäll!



Hur ska jag tolka detta?
  • Jag är oftast dum?
  • Han är orolig för att jag ska vara dum mot tomten, så att tomten inte kommer sen på julafton?
  • Han härmar mig när jag säger att vi kan göra saker, som han vill göra, om han är snäll?
  • Att jag ska vara ytterst tacksam över att HAN följer med, får träffa tomten och får en godispåse?


Hmm...


Nä, det är nog så att jag oftast är dum...jag borde äta mer pepparkakor....iallafall om jag ska få med A på Julfesten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0