Julkalendern lucka nr 20




Till hör du dem som verkligen inte trivs framför spisen, och som har misslyckats med varenda julgodis du provat på att baka?

Isåfall ska du läsa noga nu, för i dagens lucka finns en julgodis som inte går att misslyckas med!


I luckan den 20 december hittar vi: Julgodisen Dubbelnougatnötkrämmarsipanchokladkorvar!

Jag vet inte vad den heter egentligen så jag har döpt den själv. Jag tyckte det blev ett bra namn. Fantasifullt!


Det här behöver du:

En Dubbelnougat

En nötkräm (jag tog nutella istället)

Marsipan (jag tog mandelmassa istället)

Mörk choklad (jag tog mörk blockchoklad)

Jag gjorde dubbel sats, så bli inte orolig när du t ex ser 2 dubbelnougater på biderna!


Så här gör du:

Lägg dubbelnougaten på en tallrik



Bred ut nötkrämen eller nutellan på toppen



Klä in den med marsipan eller mandelmassa (mina blev kanske inte så fina efter som jag hade väääldigt bråttom, men har du tid så kan du försöka göra den mer halvmåneformad och kanske inte så ojämn)




Smält chokladen i vattenbad eller i micro



Pensla den med choklad (ja, precis, bråttom hade jag.)





Låt stelna

När du planerar att äta den så skär du "korven" i skivor(värm kniven under varmvattenkranen lite, så är det lättare att skära) Som ni ser så är det inte så noga hur "Korven" ser ut, skivorna blir jättefina ändå!







Jättegott!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0