Det är klart grabben ska ha en sup! - En BBhistora

A är tre dagar gammal och vi är på BB.
 
Idag ska vi äntligen få åka hem!! Idag ska vi bli den familjen där hemma som vi längtat så efter!

Det känns konstig här på BB, det känns inte riktigt som A är vårat barn. Vi får ju inte ens ta med honom ut från avdelningen!
Varför?
Jag förstår inte riktigt varför. Eller jag har förstått att det är pga smittor och så, men föräldrar och syskon får ju gå ut och in på avdelningen hur mycket de vill, och bebisen får ju komma ut när man ska hem sen(vilket kan vara allt mellan 6 timmar till många dagar efter förlossningen), och då får den ju träffa folk. Varför kan man inte få bestämma själv?

Jag blir så nervös att jag ska göra något fel, och att de ska märka det.

- Ajajaj, här sitter allt blöjan lite snett!! Så här kan vi inte ha det! Nu ringer vi socialen så få de ta hand om honom!

Det känns som de när som helst ska komma och ta honom ifrån oss.
Kanske kommer de sen när vi ska åka hem...  Då tar de nog tag i oss, och säger med bestämd stämma:

- Nä ni, den här får ni allt lämna kvar! Han tar vi hand om!

Usch! Nä, han SKA med hem, om jag så ska gömma honom i "Förlssningsväskan"!


Nu är det bara en sak kvar att göra innan vi får åka hem! PKU - provet!

Vi går in till sjuksyster. Det är exakt tre dagar sedan han föddes! Klockan 16.13.
Hon drar på sig gummihanskarna. Det är läskigt med gummihanskar! Det känns som om något riktigt äckligt ska hända när någon drar på sig sådana. Något med massa blod, eller andra mystiska kroppsvätskor . *ryser*
M håller A.
Sköterskan pillar lite med kanylen.

- Detta kan göra lite ont på honom, så du kan stoppa in ett finger i hans mun som han kan trösta sig med, säger hon.

Svaret kommer snabbt, och kanske inte så genomtänkt.

- Ska jag sprita fingret först?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hähäh!! Kul! ^^

2008-11-26 @ 14:22:36
URL: http://www.emelie.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0