Jag har funderat...

Jag funderat lite över varför så många är så elaka på nätet?
Why, liksom?
Jag får den känslan att de är så små  och obetydliga i det verkliga livet så de måste skapa sig ett alter ego på nätet.
Ett alter ego som är allt vad de egetligen inte är, stora, tuffa, "coola" mobbare!
Oftast saknar de totalt kunskapen hur man diskuterar, och istället för att komma med några som helst argument med substans i så använder de sig av rena personangrepp.

För att känna igen en sådan här "tuff" alter ego person, så är det bara att leta efter folk som försvarar sina elaka kommentarer med "jag är ju bara ääääärlig".

Ett ex:

Någon lägger ut en bild en kjol som personen gjort själv och frågar "Vad tycker ni om den här?"

En normal person som inte gillar kjolen kanske skulle svarat "Vad duktig du är! Men det kanske inte riktigt är min stil."

En alter ego person skulle svarat: " Fy f*n va ful, skulle hellre dö än att sätta på mig den där!"

Frågar man då "why så elak?" Blir svaret:"Jag är bara ärlig! , tål man inte att andras åsikter så ska man nog hålla sig borta från nätet!"  

Ärlig?

Det är en tunn linje mellan att vara "äääääärlig" och att vara allmänt elak!  Lär er vart den ligger, eller håll er borta från människor överhuvudtaget!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0