Diskmaskinsproblem

Hemma hos oss är det jag som har hand om diskmaskinen, och allt som oftast stöter jag på ett väääldigt störande problem!

Detta problem är när NÅGON har ställt ett glas eller en mugg på diskbänken, UTAN att hälla ur det kvarvarande innehållet!
Detta resulterar i att när jag sedan ska ställa in all disk i diskmaskinen, så måste jag titta väldigt noga i varje glas för annars kommer allt innehåll på golvet.
Nu är det så att jag inte orkar titta väldigt noga i varenda glas, så därför blir det OFTA spillt nått och jag måste ner på knäna och torka!

Hade det varit någon av de andra i familjen så kunde jag skällt lite, och sedan så kanske de tänker efter ordentlig nästa gång de ställer ett glas med vatten på diskbänken.

MEN...

Nu är det så att det oftast är jag som gör detta (!), och inte lär jag mig trots allt golvtorkande! Varför?

*Irriterad på mig själv*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0