Mamma, eller inte mamma, det är frågan!

Vi skulle värdera om huset och Bankens värderingsman skulle därför ringa oss för att bestämma tid.

Den dagen då han ringde var jag hes och jätteförkyld, och samtalet lät ungefär såhär:

Jag: Hej, det är Petra!
Han: Hej, jag ringer från *****.
Jag: Hej.
Han: Har du M hemma?
Jag: Nej han har inte kommit hem än.
Han: Okej (Nu börjar han låta lite osäker)
Han: Har du mamma hemma då? (?!?!)
Jag: Nä, hon är inte hemma.
Han: Okej
Jag: Men du kan få M:s mobilnr., så kan du ringa dit om du vill.
Han: Ja, det kan jag ta!
Jag: **********
Han: Tack, då ringer jag dit då.
Jag: Ja, gör du det!
Han: Hejdå!
Jag: Hejdå!


När tid ska bestämmas för saker som både jag och M ska vara med på är det bäst att man pratar med M.
Jag är föräldraledig och kan typ jämt.
M jobbar och kan typ aldrig.

Sedan ville jag ju inte att han skulle behöva skämmas, genom att tala om att det faktiskt var jag som var mamma i det här huset!

Kommentarer
Postat av: anna

haha.. knasigt värre.. =)

2008-11-26 @ 16:33:49
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0