Vissa är sååå tuffa...!!

Ja, vissa är så himla tuffa så länge de inte blir konfronterade.

Speciellt har jag märkt detta på olika forum på internet, men det får jag skriva mer om sedan (ska snart gå och lämna A på dagis. (berättar mer om "magsjukeproblemet" sedan också!)). Det jag nu ska berätta om hände in real life!

Det var en gång jag och A som var i en ICA affär här i staden. A satt i en kundvagn och vi stod i en relativt trång gång och tittade på blomkrukor. Plötsligt kom en kvinna (ca 30 år) och hennes mamma(ca 60år), och kvinnan skulle tydligen ha något som stod mittemot den hyllan jag stod och tittade på. Jag drog därför vagnen närmare "min" hylla och det blev då gott om plats för kvinnan att gå förbi. Men när hon nu skulle göra detta så drog hennes jacka omkull en stor vas som stod på golvet, och den gick sönder. Okej, men det är ju sånt som kan hända, ingen fara skedd kan man tycka. Kvinnan gick iallafall tillbaka till sin mamma och sa att hon skulle gå och säga till någon i personalen. Men då säger mamman att "nä, det behöver du inte göra, det är ju inte ditt fel att folk vägrar flytta sig" Det säger hon högt och tydligt så att jag ska höra! Sedan fortsätter hon beklaga sig och även kvinnan faller in i klagosången, enda tills jag tillslut får nog och frågar:

Jag: Ursäkta, men är det mig ni pratar om, eller?
Tanten:*skrattar lite nervöst* Nej, nej, nej
Jag: För det är ju bara jag här *ser mig omkring*
Tanten:*fortsätter att skratta nervöst* Nej, nej, det var om grej som hände därborta*pekar mot andra sida av affären*
Jag:hmm...okej... för annars är det ju bättre att prata direkt till mig om det är nått.  *går därifrån*

What? Först pratar de högt och tydligt för att försäkra sig om att jag hör, sedan tror tanten i sitt stilla sinne att jag, efter konfrontation, ska gå på att de pratar om något helt annat!
Tydligen går vara tuff när man tror den andre är mentalt svagare än sig själv, men när det visar sig att så inte är fallet, ja då tar man tillbaka allting och lägger svansen mellan benen.

Ynkligt!

Kommentarer
Postat av: Renate

Irriterande! Var med om detta själv inne på Coop för någon vecka sen men då handlade det om min son...vart så förbannad på gubben så fy! De är för roliga när de tror de kommer undan med att snäsa efter folk, snopet när det kommer tillbaka!

2008-11-11 @ 11:22:56
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: Nadja

Hejja dig gumman!

2008-11-11 @ 12:39:14
Postat av: Madeleine

Kul att du är med och tävlar på alla mina tävlingar ;-) Lycka till..!! Jättemysig blogg du har..!! Kikar nog in här igen!! Ha en bra dag!!

2008-11-11 @ 13:40:35
URL: http://muppsan.com
Postat av: jessica

du är så bra! det var bra av dej att konfrontera dem tycker jag! tuffing-petra! kramkram

2008-11-28 @ 10:03:44
URL: http://sugartrash.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0