Stormnattens händelser

Det har blåsigt endel, här där mitt hus står, inatt. Men jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt att höra när det blåser och när regnet smattrar på rutan, när man ligger där under ett varmt täcke. Nått som däremot inte är mysigt är när man måste lämna det varma täcket och stå i bara trosorna på ett kallt golv i ett kallt rum och ge en skrikande gullfis en napp femhundra gånger i timmen. Lyckligtvis fattade min frysta hjärna tillslut att det kanske är smart att sätta på mig lite kläder, så med strumpor, sovshorts och ett sovlinne så kändes det hela lite bättre iallafall. Måste komma ihåg att säga till M att han ska höja värmen på natten!

Apropå M, så har han sovit på soffan på nedervåningen inatt, för han tyckte att han behövde sova. Men jag måste säga att det faktiskt var ganska skönt att inte behöva känna att jag behövde springa upp med engång när E började gnälla, för att inte störa M, utan jag kunde vänta till hon börja skrika på riktigt. Ibland gnällde hon ju faktiskt bara lite och somnade sen om igen.

Idag är M hemma från jobbet så när A vaknade i morse så skickade jag ner honom till M så fick han se på barnprogram där nere och jag fick sovmorgon. Det var skönt.  A har däremot kommit in till mig flera gånger i natt. Antagligen vaknade han av att det blåste så kan jag tänka. Men det var bara att prata lite med honom så gick han och lade sig igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0