Alla hjärtans dag + tips

Snart är det ju dags för Alla Hjärtans Dag, och då ska man ju uppmärksamma alla sina hjärtan lite extra.
Många får och ger presenter till sina kära, och de flesta restaurangerna är nog fullbokade av kärlekspar av alla de slag, som ska fira denna underbara högtidsdag.

Jag har sedan jag varit liten älskat denna dag! Så romantiskt med en dag speciellt tillägnad kärleken!
Som liten var det ju mest hemliga kärleksbrev som skrevs, och så gjorde jag kort och teckningar till mina föräldrar (läs. mamma), men jag längtade så till att jag skulle bli äldre och få en pojkvän som jag kunde få fira dagen tillsammans med.
Få röda rosor och kanske något smycke, gå på resturang, bio och gå runt och se så där lyckligt kär ut som jag tyckte alla gjorde på Alla hjärtans dag.

Men så träffade jag då M.


Eftersom vi blev tillsammans 29 januari så dröjde det inte många dagar till det var dags för Alla hjärtans dag, och det dröjde inte heller länge tills jag fick reda på att någon romantisk dag bara för oss var det inte tala om. Det visade sig nämligen att M:s pappa fyllde år just denna dag!
Inget ont mot M:s pappa, han är verkligen jättesnäll, hjälpsam och omtänksam, och förtjänar underbara födelsedagar, men det borde vara förbjudet att fylla år på högtidsdagar!
Alla hjärtans dag, Morsdag, Farsdag, Julafton, Nyårsafton Påskafton(som min födelsedag tyvärr ibland krockar med)mfl, borde vara fria från födelsedagar.
Det kan väl varken vara roligt för den som fyller år eller gästerna, när födelsedagen sammanfaller med en sådan dag?
Man förlorar ju en firardag!

Tänk på det alla ni som väntar barn i dagarna, knip den 14:de =D

Hos M:s familj har de nog aldrigt firat dagen så mycket just  som alla hjärtans dag, utan där har det varit svärfars födelsedag som varit i centrum, det är nog därför som M ständigt tagit hela det där "Alla hjärtans dag-firandet" med ro. Visst har jag fått ett kort eller en present någon gång om jag påmint honom om det i tid, men annars är det bara födelsedagsfirandet som stått på schemat.

Två tips till M om han läser detta:


  • Alla hjärtans dag-frukost
  • Alla hjärtans dag-kvällsmat 


MEN, nu kommer jag ett tips till alla er som firar denna dagen!


Hos Loppan & Piraten kan man köpa jättefina armband och berlocker både för stora och små, att ge bort i Alla hjärtans dag present! De har även fina Gosedjur till de allra minsta!

Kolla in detta fina armbandet som passar både vuxna och de lite större barnen.
199 :-



Eller dessa fina berlockerna

159:-



129:-


En söt kanin!









Ps. Till er gravida: Knip även när det är lov! Min födelsedag sammanfaller allt som oftast när det är påsklov, vilket inte var så roligt när jag var liten. Alla kompisar  var bortresta så barnkalaset var vissa år väldigt glesbefolkat...Ds








Kommentarer
Postat av: Marina

hej har du också haft det så att påskafton infaller på din födesedag? visst e det trist att man inte kan få en egen dag? hmm.. d suger!! :P



2009-02-04 @ 21:07:24
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0