En undersökning är gjord!

I bland (läs. oftast (läs typ jämt)) när man ska  kommentera i bloggar så är är man tvungen att fylla i en verifieringskod som ska förhindra spam. Här på Blogg.se består koden av två snirkliga ord som man knappt kan utläsa.

När jag kommenterat så har jag ibland varit väldigt osäker på orden men ändå inte orkat att trycka på "nya ord"-knappen, utan istället försökt gissa mig fram.
Vid varje sådant  tillfälle har jag på något sätt lyckats gissa rätt, dvs. kommentaren har publicerats, och detta har fått mig att fundera.

Har jag verkligen sån tur, eller skicklighet som jag väljer att kalla det, att jag trots en ibland vääldigt stor osäkerhet klarar av att få det rätt? Eller är det så att man egentligen inte alls behöver skriva rätt ord?

 Alla dessa funderingar gjorde att jag tillslut bestämde mig för att göra en undersökning!
En undersökning som nu faktiskt äntligen är klar!

Resultat:


Det går alldeles utmärkt att:

- Skriva ett par av bokstäverna helt fel, dock inte alla!
- Totalt hoppa över ett par av bokstäverna!

Det går inte att:

 - Bara skriva en bokstav i varje ord!
 - Bara skriva första och sista bokstaven i varje ord!


Så nu vet ni det!



Är det någon bokstav som omöjligt går att läsa ut? Skriv en annan eller hoppa över bokstaven helt.

Kommentarer
Postat av: Marina

hehe ok.. good to know! ;)

2009-01-29 @ 15:44:40
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Vicke

ja, det har jag räknat ut för länge sedan

2009-01-29 @ 17:48:22
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0