Nattens sömn och morgonens bestyr

Börjar ni tröttna på mina "nattens sömn"-inlägg?
Hoppas inte det, för här kommer ännu ett:


Ännu en sömnlös natt har passerat.
Denna gång var det blandade anledningar till att sömnen inte infann sig.
Jag kunde inte somna.
E vaknade sjuttioelva gånger.
E tyckte att det var smart idé att bajsa mitt i natten, och efter att jag varit uppe och bytt på henne så var hon ju självklart jättepigg och låg och prata, vääldigt högt, i sin säng.
Visst, det är härligt att hon älskar att höra sin egen röst, men mitt i natten?
Nja, det uppskattade jag väl inte sådär jättemycket.

7.30 var det iallafall dags att gå upp, oavsett om man sovit eller inte, för A skulle ju iväg till dagis.
Hjälpa honom på med kläder, gå ner och fixa iordning frukost, sätta på barnprogram.
Sedan upp och väcka E, byta blöja och göra iordning henne, gå ner och sätta sig i soffan och amma.
Därefter på med alla ytterkläder och traska iväg till dagis.

När jag och E kom hem så gick vi och la oss igen. E sov i 45 min, vaknade och fick nappen, sov sedan i 45 minuter till innan det var dag för att gå upp igen.



Behöver jag berätta att jag är trött eller är det något som ni själva kan utläsa ur texten?



Äh, jag säger det iallafall.


JAG ÄR TRÖTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0