Julkalendern lucka nr 14




Jag vet att jag lovade er två luckor idag men tyvärr hinner jag inte det...

Förlåt.

Det får bli i morgon.

Men en lucka blir det iallafall, gårdagens.


I lucka nr 14 hittar vi: Julgodiset Bananfudge!

Det du behöver:

50 g skumbananer, ca 10 st.
2 dl Strösocker
1 dl vispgrädde
50 g smör
150 g vit choklad


Så här gör du:

Klipp skumbananerna i små bitar



Blanda bitarna tillsammans med sockret, grädden och smöret i en gryta eller stekpanna



Värm på låg värme tills allt är smält.



Låt smeten småkoka under omrörning i ca 10 min, häll därefter i den vita chokladen..



...låt den smälta och rör tills smeten är blank.



Tag av grytan/stekpannan från plattan och rör tills smeten blivit svalare, ljusare och tjocknar.




Häll massan i en smord/plastat/bakplåtspapprad plåt med storleken ca 20x30 cm, och låt stelna.




När den stelnat, skär upp i bitar med valfri storlek.





Detta var Mitt tips till Er!


Smaklig spis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0