Julkalendern lucka nr 9




9:de december har vi kommit till idag och dagen till ära så har jag faktiskt namnsdag! Ja, ett av mina andranamn är faktiskt ANNA.

Grattis till mig själv och alla andra Annor där ute i världen!!

I dagens lucka så finns det ett hjälpmedel till alla er bloggare där ute som vill ha fler besökare på eran blogg.

För i lucka nr: 9 finns sidan: Mer-trafik

Som bloggare så vill man ju att folk ska läsa och tycka om ens blogg, men hur får man då läsare till ens blogg?
Det jag har använt mig av är att bjudit in folk från FL i  "Bjud in till din blogg"-tråden, och att pinga mina inlägg, men det finns ju så fruktansvärt många bloggar, så  att sannolikheten att upptäcka just MIN blogg är ju inte så stor bara genom dessa metoder.

MEN..

Nu, för drygt en vecka sedan, så blev jag tipsad om en sida som heter Mer-trafik som garanterat höjer din besöksstatistik.

Mer-trafik fungerar som så att man blir medlem på sidan (helt gratis) och därefter får man en länk som man sätter som startsida i sin webbläsare. Den länk gör att man automatiskt (bara genom att start din webbläsare), kommer in till olika bloggar. Detta är bloggar som man säkerligen aldrig skulle hitta annars och kanske hittar man någon som tycker är jättebra och sedan bestämmer sig för att följa!

På detta sätt kommer även din blogg visas för andra som är medlemmar på Mer-Trafik, vilket resulterar i fler besökare.

Varje gång man tittar på någon annas blogg (genom länken) så tjänar man 2 poäng, och varje gång som DIN blogg visas för någon annan så kostar det 3 poäng. Så om man vill att andra ska se din blogg så gäller det att kika runt på andas bloggar och samla poäng. Är man väldigt flitig och tittar på 200 bloggar på en dag, så får man en aktivitetsbonus på 50 extra poäng (utöver de ordinarie 400 poäng som 200 bloggbesök ger dig)

Bara genom att bli medlem så får du 150 poäng, vilket motsvarar 50 besök på din blogg!

Vill du tjäna mer poäng kan du tipsa alla dina kompisar. För om de blir medlemmar genom dig (du får när du blir medlem en länk som du använder när du ska tipsa andra) få du inte bara en engångssumma på 150 poäng utan du får även poäng när de besöker bloggar. 10% på deras intjänade poäng, dvs om någon du tipsat besöker 10 bloggar, så tjänar du 1 poäng.

Det jag först var tveksam till när jag fick tipset om denna sida, var att syftet med besöksräknaren skulle försvinna. Jag använde ju besöksräknaren till att se hur många som verkligen läser min blogg, eller iallafall frivilligt går in på den. Men jag ville ju även att fler skulle hitta till min blogg, så tillslut gick jag med iallafall, och nu har jag hittat ett sätt att se hur många som det är som egentligen frivilligt tagit sig till bloggen!
På Mer-trafik kan man nämligen se hur många gånger ens sida har visats genom dem, och tar man då siffran på besöksräknaren minus siffran på Mer trafiks sida så får man fram de frivilliga!

Jag tycker detta är ett jättebra sätt att inte bara få andra att upptäcka just din blogg, utan även att själv hitta roliga och intressanta bloggar som man sedan börjar följa.

Så mitt tips till ER denna 9:de december är att bli medlem på Mer-trafik, och se besöksräknaren växa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0