Julkalendern lucka nr 17





Då var det då en ny dag och en ny lucka!


I dagens lucka, den 17 december, hittar vi följande: Leilas  Cornflake Crisp!




Det du behöver:

100 g ljus mjölkchoklad

250 g nougat 1 burk (350 g) nutella

1 l cornflakes

ca 200g mörk choklad (jag använde blockchoklad)



Så här gör du:

Bryt mjölkchokladen och nougaten i små bitar och lägg dem i ett vattenbad



Häll i nutellan



Låt chokladen smälta




Häll i cornflakesen och vänd försiktigt ned dem i chokladen, så att samtliga flakes blir chokladtäckta





Häll blandningen i en bakplåtspapperklädd form (ca 26x13 cm), packa smeten försiktigt så ev. luftbubblor försvinner (så gott det går)






Låt stelna i kylen och skär sedan upp dem i lagom stora bitar (jag skar bitar med en ungefärlig storlek på 2x2 cm)



Smält den mörka chokladen i ett vattenbad




Doppa bitarna i chokladen och ställ dem på ett bakplåtspapper



In med dem i kylen igen och låt chokladen stelna



Lägg dem sedan i en VALFRI burk!




Detta var mitt tips till er denna 17:de december!

Låt er väl smakas!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag bara sitter och gapar här, du måste vara magiker? Vilka konstverk!!

2008-12-17 @ 19:29:13
URL: http://moolin.se
Postat av: Carolina

Jösses - vad gott det ser ut...

jag lär väl gå upp MÄNGDER nu mina sista veckor av graviditeten om jag fortsätter läsa din blogg - jag skyller allt på dig! ;)

2008-12-17 @ 19:39:37
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: PetramedAochE

Vad gulliga ni är!!



*rodnar



Carolina: När man är gravid så får man gå upp i vikt! Tänk att det är bebisen som vill ha godiset, och om bebisen vill ha godis, så ska bebisen få godis!



Du tappar alla extra kilon lätt sen när bebisen kommit ut!
lovar*

2008-12-17 @ 20:24:43
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Heidi

Har oxå gjort detta recept o jisses va gott.Svårt o låta bli o gå o plocka en bit då o då ur frysen s

2008-12-19 @ 11:19:17
URL: http://silvermoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0