Förlåt farbror kommunen...

Jag upptäckte precis en lapp på kylskåpet.

Där står det bl a:

Renspolning av Kommunala vattenledningsnätet kommer stt utföras och vattnet kommer därmed att vara avstängt på nedan angivet datum.

...

Spolningen genomförs med en blandning av vatten och tryckluft. Detta innebär att ni kan få kraftiga luftstötar och missfärgat vatten om ni öppnar någon vattenkran under tiden som spolning pågår.

Under angivet datum skall följande iakttas:

Alla kranar skall hållas stängda! Gäller även toaletter!
(Lämpligt är att stänga en kran vid vattenmätaren).
Tvätt och diskmaskiner skall ej användas!
Viktig är att tappa upp erforderlig mängd vatten för att klara dagens behov!

När spolningen av huvudledningarna är klara kan missfärgat vatten finnas kvar i er servisledning. Därför bör den kallvattenkran närmast vattenmätaren öppnas försiktigt så att eventell luft släpps ut. Därefter spolar man successivt i samtliga kranar i fastigheten tills vattnet blir klart





Och vilket datum står det att detta gäller?

Jo, GÅRDAGENS datum, mellan 12-18!

Jag kan erkänna att jag både har druckit vatten, varit på toaletten och kört diskmaskinen under denna tid!

Tror ni det gjorde något? Det är väl bara pga luftstötarna och det missfärgade vattnet som man inte ska göra det, eller?

Jag har inte märkt av varken luftstötar eller missfärgat vatten, så jag misstänkte ju aldrig att det var något fel...


Förlåt farbror kommunen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0