Dagens dagissamtal..

Jag ringde dagis i morse för att fråga hur det var det var med magsjukeepidemin.
Det gick väl sådär..
Antingen så hörde hon inte riktigt vad jag sa eller så...ja, jag vet inte... sa jag nått konstigt?


F= Fröken     Jag = Jag       A= min son namn


F:
*******vägens förskola, det är *****
Jag: Hej, det är Petra, A:s mamma.
F: A:s mamma?
Jag: Ja...
*tystnad*
Jag: Jag skulle bara hur ni har det med magsjukan.
F: *tystnad*
F: Du menar om vi har några fall av magsjuka?
Jag: Ja,precis.
F: Det var ett par som hade det i fredags, men idag har vi än sålänge inte hört nått.
Jag: Okej....men då får han gå idag.
F: ...så han kommer idag?
Jag: Ja...eller... nä, han får stanna hemma idag så hör jag av mig igen imorgon.
F: *tystnad*
F: Så du menar att han är ledig idag?
Jag: Ja....så ringer jag imorgon så får vi se hur ni har det då.
F: Okej....men då skriver jag det här då.
Jag: Ja, gör det!
*tystnad*

Jag: öh...Hejdå!..
F: Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0