En bulle i ugnen?

Nej, ingen bulle i ugnen, men väl en deg på jäsning!

"En riktig mamma bakar bullar!"

Det sa jag, enligt min mamma, alltid när jag var liten.
Idag tänkte jag vara en "riktig mamma", idag tänkte jag baka lussekatter!
Jag älskar lussekatter, och skulle lätt kunna trycka i mig 4-5 st på engång, om inte samvetet satte stopp.
Jag har inte riktig koll på hur många bullar det bli av degen men, om jag känner mig själv rätt så är de, oavsett antal, slut innan första advent (30 nov).

hmm..få se nu..

2 till frukost
2 till fika
2 till kvällsmat

Det blir 6 st om dagen, i 7 dagar = 42
Sedan antar jag att jag tyvärr är tvungen att dela med mig till övriga familjen också...

Skulle kanske gjort dubbel sats.

Äh, jag får baka nya nästa helg istället!  

Nu piper klockan här! Det är dags att knåda!

Kommentarer
Postat av: Carolin

Vad gott med lussekatter!

Det har jag tänkt baka någon dag, men får se när man får tid till det när man jobbar kväll :/



Hoppas de är goda! (:

2008-11-23 @ 13:45:19
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: PetramedAochE

De var jättegoda!!



..men de blev för få.. =(

2008-11-23 @ 14:41:04
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0