Min morgon..

Idag när klockan ringde så tänkte jag att jag skulle ringa dagis och höra hur det stod till med magsjukeepidemin. Men precis när jag skulle slå numret så kom jag på att jag inte hade numret till dagis, däremot har M det på sin mobil.
Jag ringde därför M och sa: "Ring dagis, fråga hur många som spyr, ring sen till mig igen så jag vet om jag ska väcka A"
Jag väntade och väntade och tiden gick. Efter ca 10 min ringde jag A igen och frågade vad som hände.
Då hade han inte ringt än!
"Ring nu då, jag skulle väckt A för 10 min sedan, skynda skynda"
Efter ett par minuter ringde han upp och sa att dagis hade bytt nummer och man blev hänvisad till kommunens växel istället. Kommunensväxel hade ej öppnat än!
Klockan var nu 20 minuter mer än vad den brukar vara när jag väcker A så nu kunde jag inte vänta längre. A blev därmed väckt och påklädd, och vi skulle precis gå ner och äta frukost när det ringde ifrån dagis!
4 magsjukefall på A:s avdelning(!) = A fick stanna hemma!

Nu var ju A redan jättepigg så han ville ju inte gå och lägga sig igen... Så det blev att placera A i soffan i Tvrummet där uppe, sätta på barnprogram, hämta hans täcke och kudde och lägga i soffan, gå ner och fixa iordning lite mackor och mjölk, och ta med det upp. Sedan äntligen kunde jag gå och lägga mig och sova en stund till! trodde jag...
Då vaknade E och jag fick då gå och byta på henne, sedan amma henne innan jag kunde lägga henne i sängen igen för att se om hon kunde sova lite till.

Som tur var så gick det, och hon sov en liten stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0