Bakmys

En bakstund kan vara riktigt mysigt ibland, men det var verkligen inte denna!

En A som sprang runt som en yr höna och en E som låg och skrek i sin babysitter bidrog inte till den julstämning som annars brukar infinna sig under lussekattsbak.

Istället för mys och pys(?) blev det att snabbt slänga ihop några bullar som ev. skulle kunna liknas vid lussekatter om man kisade. Och efter en stunds jäsning, fick jag i lite russin och gjorde en snabb pensling med ägget, innan jag äntligen, utan att bränna varken mig eller någon av barnen, lyckades få in dem i ugnen.
Första plåten blev kanske lite väl mörka, men resten fick perfekt färg, och efter provsmakning så måste jag säga att de är defenitivt ätbara!

Men det är bara ett problem.....det blev aaalldeles för få.
De räcker hööögst till på onsdag, men orkar jag med en till sådan här pärs redan om ett par dagar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0