Storhandlingen från helvetet!

Nu har jag precis kommit hem från ICA., för jag har nämligen varit och storhandlat.
M stanade hemma med barnen, så jag var själv!
Barnfri och sambofri! =)

Jätteskön...om det inte vore för allt som gick "fel"!

Det började med att det, pga av att det var vid den tiden då alla slutar sitt jobb, var omöjligt att kunna komma ut vid utfarten. Jag vet inte hur länge jag stod där och vänta innan jag tillslut lyckades komma ut!
Men då kom jag bakom en lastbil som hela vägen envisades med att köra i 70 istället för 90 på 90-vägen. Och det gick inte att köra om heller pga att det hela tiden låg en jämn ström av bilar i den mötande filen. Jag var helt enkelt fast där bak!

Jaja, fram kom jag ju tillslut iallafall.

Nästa problem visade sig när jag kom in i affären. Jag hade glömt inköpslistan!
Istället fick jag improvisera, och sedan innan jag skulle ställa mig i kön så ringde jag hem till M. Detta för att han skulle kunna kolla om det var något som jag glömt.
Men när jag ringde så var det enda jag hörde E:s skrik. Då blev man lite smått stressad!

Jag ställde mig snabbt i kön.

Jag hade fått med mig ICA kortet.
ICA-kortet står på M, och han har precis fått ett nytt kort med ny kod.
Detta kom jag på medan jag stod där och höll på att slå den gamla koden!
Att ringa M och fråga var inget alternativ för det var låååååång kö bakom mig och jag visste ju hur det ev. fortfarande lät hemma.

Jag fick betala med mitt kort i stället.

När jag skulle gå till bilen så hade jag glömt i vilken rad jag hade parkerat i, men jag tog den som kändes mest rätt.
Den var fel!
Det kom jag på när jag hade kommit lååångt bort, och såg bilen i raden brevid.
Då förskte jag hitta någonstans där bilarna stod så brett isär så att jag kunde köra emellan med kundvagnen.
Men det fanns inte, så jag fick gå heeeela vägen tillbaka till början av parkeringen, och sen heeela vägen tillbaka till bilen.


När jag ääntligen kom fram till bilen så kom jag på att det var typ fullt i bagaget. Där stod inte bara barnvagnen, utan också en stor resväska!  Och för att fortsätta i min otursbana så kom mina "parkeringsgrannar" samtidigt, vilket gjorde att jag omöjligt kunde ställa in alla påsar i baksätet. För där skulle ju de förbi hela tiden!
Tillslut lyckades jag få in två av kassarna i bagaget, och när de var gjort hade iallafall den ena "grannen" åkt så jag kunde ställa in det sista i baksätet! 

Phuu!

För att avsluta det hela så hamnade jag även på hemvägen bakom en bil som hade glömt vart gaspedalen satt!

Nu ska jag äta lite mat, som de andra åt medan jag handla. Sedan ska jag dusha, och därefter ska E badas för imorgon är det dags för E:s läkarbesök. Måste se om det går och få bort lite av den där underbara spydoften som hon alltid har...

Sedan ska jag slappna av!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0