Dop

Börjar fundera på när det är dags för dop...

A döpte vi på hans 3 månaders dag men E blir ju tre månader den 20 december och jag kan tänka mig att folk är lite småstressade runt den tiden, så E:s dop får nog bli i januari.

Men hur lång tid innan behöver man boka kyrkan och försammlingshemmet? Kanske lika bra att göra det så snart som möjligt.
Sedan är det det att komma på vilka man ska bjuda och fixa iordning några fina inbjudningskort.
Ska nog försöka fixa både vanliga inbjudningskort och e-inbjudningskort. Vissa av de som kommer bli bjudna finns ju här på nätet och då kan man ju försöka spara in lite frimärkspengar på det. Det blir en del pengar bara i frimärken när man ska skicka så mycket brev annars ju!

Vad är det mer?

Dopklänningen. Mormor sa släktens dopklänning antagligen fanns hos min kusin men att den började bli sliten nu (kanske inte är så konstigt den är ju ett antal år). Men förhoppningsvis ser den inte för dålig ut så man inte kan fixa till den. Jag vill ju att E ska döpas i samma klänning som jag hade när jag döptes. M:s mamma kian säkert fixa till den, det gjorde hon med A:s dopklänning (A döptes i A:s släkts klänning).

Vad är det mer? Mat och sånt. Det har vi ju lite tid att fundera på så vi kommer nog på något bra =)

Bara vi får kyrka och försammlingshem bokade så ska nog det andra ordna sig!

//Fixarmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0