Kladdkakerecension nr.2

Då var det dags att fortsätta jakten på den perfekta kladdkakan och denna gång var det detta recept som provades:

Det du behöver:

 2 ägg
3dl socker
1/2 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
100g smält margarin
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao


Så här gör du:

Ställa ugnen på 170 grader.Blanda socker, ägg, salt och vaniljsocker





Smält margarin...



och rör ner tillsammans med mjöl och kakao.





Smörj en form med margarin, häll i smeten och in med den i ugnen i ca 30 min
 


Klart!








Koncistens:
Relativt bra, kunde varit lite kortare tid i ugnen. Jag hade inne den ca 29 minuter, så kanske 26-27 minuter hade räckt.

Smak:
Mycket god! Kanske lite för mycket salt, så nästa gång jag bakar med detta receptet så ska jag nog ta lite mindre. Men annars var den som sagt vääldigt god!

Utseende: Ser mycket god ut!

Svårighet att baka:
Lätt som en plätt!

A:s "betyg": Jäääättegod!!!



Totalbetyg:
Lite förmycket salt, men annars jättegod!



Slutsats: Detta receptet kan, med vissa små ändringar, ge den perfekta kladdkakan!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad smaskigt det ser ut=)

Jag har kämpat med att få bort den lila ramen ett tag nu, men hittade det precis!!! (bara för att jag frågade om hjälp antar jag)

Nu ska jag försöka mig på att sätta min header på mitten också... wish me luck =)

Hör av mig om den vägrar ge sig igen! TACK!

2009-02-11 @ 21:01:16
URL: http://vivalanadja.blogg.se/
Postat av: Marina

ahh göttigt!

2009-02-12 @ 12:06:46
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: PetramedAochE

Den var riktigt god!!

2009-02-12 @ 15:34:45
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0