Melodifestivalen - deltävling 2

Då var det dags för årats andra deltävling, det känns som ett otroligt spännande startfält. Mest nyfiken är jag på att få hörsa Lili & Susie som var mina idoler när jag var liten!

Idag blir det bara jag som tycker till, för förra veckan blev det väldigt stressigt att hinna skriva ner allas tankar och ömdömmen.

Let´s börja:


Lili & Susie:
Dom är tillbaka! Det låter som om de aldrig vart borta överhuvudtaget! De ska inte vinna tävlingen men jag gillar detta! Bra gjort!


Lasse Lind & Bandet:
Det var väl okej, men jag är inte ett så stort fan av sån här musik. Bonuspoäng för att det lät som om det var studioinspelat!


Jennifer Brown:
Jag gillar hennes röst sååå mycket! Jag gillar ju låten också så denna får väldigt gärna gå vidare till globen iallafall!


H.E.A.T:
Jag gillar detta, Jag gillar detta mycket! Riktig 80-tals hårdrock, när den är som bäst! Jag gillar låten, rösten kläderna men mest av allt gillar jag frisyrerna! Kanon!


Markoolio:
En riktig äkta (inte)kärlekssång på alla hjärtans dag! Kan det bli bättre? Nej, jag tror inte det. Han ska ju inte vinna, men han piggar ju upp så här på lördagskvällen! Jag gillar elden och bakrunds...ööhhh...personerna.


Amy Diamond:
Vad snygg hon var idag! Jag kanske inte är ett superstort fan av klänningarna men Frillan och sminkningen var kanon! Jag gillar låten också, ingen melodifestivalvinnare...men ändå.. Kanske lite för energisk.. som vanligt alltså.


Cookies n beans:
Det är alltid en countrygrupp med på melodifestivalen nuförtiden. Jag gillar country men jag tycker inte att det passar i denna tävling. Kanske är jag konstig...men det är så jag tycker. Jag gillar låten, men ja...


Måns Zelmerlöw:
Såg det inte lite B ut på scenen ibörjan? Blev mycket bättre när dansarna kom ut Men jag gillar inte alla "Andre´Esteche"-moves han har. Det blir lite förmycket.. Låten var annars relativt bra.



Det var alles. Nu får väl se hur sverige röstar.


Kvällens bästa: Jennifer Brown och H.E.A.T


Kvällens sämsta:
(Minst bra skulle jag vilja kalla det istället) Amy Diamond.

Kommentarer
Postat av: Marina

Yeeees H.E.A.T vidare!! :-D

2009-02-15 @ 10:34:44
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: PetramedAochE

I KNOW! Yihooo! =D

2009-02-15 @ 15:50:36
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0