Världens Bästa Storebror

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min storebrors FÖDELSEDAG!

Idag för en herrans massa år sedan (han är ju ändå min STOREbror, jag är myyyycket yngre ; ) )föddes en liiiten liten pojke, med hjälp av kejsarsnitt.
Han föddes endast två veckor för tidigt, men vägde ändå bara 1900 gr.
Senare har det framkommit att det någongång under graviditeten inträffade en infarkt på moderkakan, så den stackars lilla kraken hade inte fått tillräckligt med mat. Det var därför han var så tanig. Men efter ett par veckor i kuvösen fick han iallafall åka hem tillsammans med sin mamma och pappa.
Sedan hände väl inte så mycket mer intressant i hans liv förren måååånga år senare när hans älskade lillasyster föddes. Detta var inte vilken lillasyster som helst utan det var JAG, och Storebror sa med en gång att "det är baaara min lillasyster". Han älskade mig och delade kärleksfullt med sig av alla sina nappar. Det var han och jag mot världen!

Lika roligt med en lillasyster var det väl inte när storebror blev lite äldre och tonåring, då var man väl mest i vägen. Men det var ju såå spännande att försöka ta reda på vad som hände bakom dörren till storebrors rum. Det var ju så mycket grönare på andra sidan! Stänger man dörren så får man faktiskt räkna med att lite lappar och dylikt skjuts under dörren. Hur skulle de annars få reda på att jag stod utanför dörren och tjuvlyssnade? Sånt vill man ju inte behöva smyga med.

Nu är han iallafall inte tonåring längre och han har numera förstått att det faktiskt går att umgås med hans odrägliga lillasyster, så endel middagar och sällskapsspelkvällar har spenderats tillsammans. Jag tror att han inte bara gillar mig som person utan även min stil, för jag har som ni vet till och med fått i uppgift att designa hans nya lägenhet. Det kommer bli värdens finaste lägenhet kan jag lova, det ska jag se till!

Det är han värd!

Min BÄSTA storebror!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli nice med lite god mat!

2009-02-19 @ 15:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0