Just nu:

Sitter här och funderar på om jag ska och äta lite frukost?

E vaknade för ungefär två timmar sedan och tyckte att det var morgon, så det var bara att gå upp. Ingen sovmorgon här inte.
A sover dock fortfarande.

Idag skulle vi åkt till BVC för 5 månaderssprutan, men eftersom E, som ni redan vet vid det här laget, är förkyld så satte jag mig för en stund sedan och googlade på "Vaccination vid förkylning". BVC-sköterskan brukar ju alltid fråga om barnet är förkylt när den ska ta spruta, så jag tänkte väl i min enfald att förkylning=ingen spruta.
Jag kan nu upplysa er om att så inte är fallet, dock är det så att feber=ingen spruta.

Men iallafall, när jag precis fått svaret jag sökte så ringde telefonen. Det var BVC-sköterskan som ville byta tiden för de hade så mycket att göra därborta, många sköterskor och läkare var sjuka. Så då blev det inget spruta för E idag iallafall.


Nä, det får nog bli lite frukost nu, A får få något sedan när han vaknar.

Därefter ska jag nog sätta mig och fixa till en tävlingsbild till den nya tävlingen som läggs ut på måndag.
Denna gång är tävlingen i samarbete med Sophie´s closet! Lägg till mig på bloglovin´ så missar ni den inte!




bloglovin



Förresten, ni har väl inte missat mina pågående tävlingar?


Klicka HÄR för att vara med och tävla om 2 presentkort från Pippilotta!

HÄR klickar du om du vill vinna ett presentkort från Cool kids!

Vill du vinna ett presentkort från Sovtex klickar du HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0