Kvällens besvikelse

Nu måste säga att jag just nu är lite(läs mycket!) besviken!

Som ni alla vet så firade ju jag och M 10 årsdag i torsdag.

I tisdags ringde M hem från jobbet och frågade om det gick bra att vi lämnade bort A och E i några timmar i helgen. Han tyckte att det var bättre att vi firade ordentligt då istället för på torsdagen, för då skulle vi nog vara lite piggare.
Visst, sa jag, det kan vi göra.

Sedan detta samtal har jag längtat, och undrat över vad M kan ha hittat på för något!


Men..


Idag, som jag självklart hela tiden har antagit varit dagen då våran barnlediga tid tillsammans skulle inträffa, så kommer M med upplysningen om att han skulle åka i väg och basta hemma hos sin kompis!

Jag: What? När ska vi göra det där som du hade planerat då?

M: Det blir inget, för morsan kunde inte passa dem(barnen) idag .

Jag: ...

Kunde han inte kläckt ur sig detta lite tidigare?! 

Kunde han inte försökt ordna något som barnen kunde vara med på, eller iallafall kunnat hålla sig hemma idag när vi skulle fira våran dag?!

Tydligen inte..



Så, kära vänner, istället för att ha sitta på en restaurang eller i en biosalong, eller vad han nu skulle ha hittat på så sitter jag här, alldeles ensam i soffan, medan han är och bastar med sina kompisar!

Roligt?

Inte speciellt..


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Sitter oxå ensam hemma.. och mannen ute och krökar.. oxå måttligt less.. försöker få i mig lite vin.. Vad är d med män egentligen?? Hmpfh...

2009-01-31 @ 22:33:20
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: PetramedAochE

Ja, jag vet inte...förstår de inte att de ska vara hemma och passa upp på oss?



Som sagt, hmpfh!

2009-02-01 @ 00:38:27
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0