Ensam hemma 5

En polisbil körde precis sakta sakta förbi vårat hus, och min första tanke var ju såklart "oh no, what have I done now.."
Men eftersom jag inte kom på något olagligt jag gjort, förutom att gått mot rött ljus, så började jag fundera i andra banor.

Detta är ett lugnt villaområde med mestadels barnfamiljer och pensionärer, och aldrig någonsin har jag sett en polisbil patrullera här. De körde jättesakta. De måste alltså leta efter någon/något..
Möjligtvis kan det vara Attackälgarna, som än en gång slagit till, men det kan även vara en rymling, en bankrånare, en mördare, eller någon annan mysig person man ytterst ogärna vill ha in i sitt hus.

Än sålänge så är M och A hemma, men sen i eftermiddag så ska A hem till farmor och farfar, och M ska och titta på en innebandymatch. Då är det bara jag och E hemma..

Vad göra? Barrikera dörren med en stor och tung möbel av något slag? Nej, det går ju inte, dörren öppnas utåt...

Bloggar jag inte något mer sedan efter i eftermiddag, ja då vet ni iallafall varför...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0