Petra bakar - the recipe

Det har kommit in hööögar med brev där ni skriver att ni bara mååste ha receptet på Lussekatterna som bakades här hemma hos mig igår. Självklart gör jag alltid mina läsare till viljes så här kommer det:


1. Gör en gul deg.

Du kan med fördel använda en krydda som heter saffran, då får degen inte bara den gyllengula färgen, utan också den där speciella smaken som bara en gul lussekatt kan ha.



2. Forma degen till lussekatter, låt dem jäsa en stund, stoppa i russin och pensla med ett uppvispat ägg.




3. In i ugnen och vips..

..så ser de ut så här!





Som ni ser så ser de liiiiite speciella ut, men varför har jag ju skrivit här -->___

Kommentarer
Postat av: Linn

Fy fan vad gott!!

Lotterna blir skickade idag =) Fick mejlet igår och gick ner för att handla. Jag handlade lotter, kuvert och frimärke. Så duktig så. Men sen kom jag på att jag glömde ta med adressen. Men nu är dom skickade iallafall. Lycka till!

2008-11-25 @ 15:58:05
URL: http://lantlollanblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0