Åh, jullov!

Om en halvtimme ska jag hämta A på dagis, och då börjar hans JULLOV!!

Åh, jullov!

Jag minns tillbaka hur det var när man själv hade jullov. Då visste man att nu var det inte långt kvar till julafton och de dagar som var kvar till dess var det bara massa roliga saker man gjorde. Massa förberedelser.

Köpte gran

Fixade med julklapparna

Pyntade

m.m

..och ja just det, man storstädade också..

Men det var faktiskt ganska roligt det med!
Hela familjen (jag, min mamma och min bror), vände ut och in på hela huset. Allt skulle städas, skrubbas, dammas och skuras!

Dagen efter fick man sin "belöning". Då fick man pynta! Jag ÄLSKAR att pynta!
Plocka upp alla fina saker som har stått nerpackade i lådor hela året, och sedan hitta den perfekta platsen där de ska stå.
Och medan man höll på med allt pynt och granbeklädning så kände man lukten av skinkan som mamma ställt in i ugnen, och hörde ljudet av julmusik som stömmade ut ur högtalarna!

DET är julstämning!


Åh, JULLOV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0