God gärning och första julklappen

Förresten.

Idag har jag hunnit med en god gärning och att ge bort min första julklapp!!

M handlade en julmust på burk när vi var i affären. Den blev uppdrucken ganska fort , och sedan fick jag den stora äran att hålla tomburken.
Jag såg en papperskorg och tänkte precis slänga den där i när jag kom på att jag faktiskt kunde panta den istället, för "pantmaskinerna" stod ju inte långt bort (dagens goda gärning).
När jag kom dit stod där en man som höll på med att panta petflaskor. Jag såg att han även hade en kasse med burkar, så därför gick jag fram och frågade om han ville ha min burk, vilket han ville!
Därmed gav jag bort min första julklapp!

En tomburk värd 50 öre, men det är ju tanken som räknas!  ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0