Ensamstående på halvtid?

M jobbar som konsult och efter nyår kommer han inte vara kvar på det stället han är utplacerad på nu.

Förut ringde han från jobbet och sa att han hade fått ett erbjudande om ett jobb (fortfarande inom konsultbolaget) på andra sidan sverige (vågrätt  riktning)! Tar han detta så kommer han vara borta måndag-torsdag varje vecka, vilket leder till att jag är ensam med A och E 50% av veckan! Huuur ska detta gå?

Det är isåfall bara tills att chefen hittar ett jobb till M närmare här, och jag ska väl egentligen inte klaga nu när folk blir arbetslösa på löpande band. Men ensamt blir det..

Det positiva med det hela är att han kommer tjäna en heeldel pengar, i och med tracktamente, reseersättning, restidsersättning och  allt sånt. Så om han nu tar det får jag väl trösta mig med det, hela vägen till köpcentret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0