Ingen bra dag idag..

Är sååååååååååååå himla trött idag!

och jag ska nu berätta varför...

E sover inte så bra på nätterna, jag får väl en sammanlagd sömn på 4-5 timmar uppdelade på 3 perioder, varje natt.
Detta resulterar i att jag går omkring i en ständig dimma.
M vill inte hjälpa till på natten för han anser att han behöver sova eftersom han jobbar på dagarna.
M har varit förkyld nu i ca 2 veckor och när han är förkyld så är han såååååååå sjuk och kan då inte hjälpa till för han är ju som sagt sååååå sjuk och kan bara ligga på soffan under en filt.
M var hemma från jobbet första sjuk veckan men förra veckan jobbade han.
När han kommer hem från jobbet är han sååååååååå trött eftersom han jobbat hela dagen så då orkar han ju inte hjälpa till för han måste ju vila en stund på soffan först. Sedan kan han ta E en stund, så länge hon inte skriker får då ger han upp efter en minut, så får jag ta henne igen.
I helgen har ju M, som ni kanske läst,  varit på en resa med jobbet till Ungern. Man kan då tro att han kunnat vila upp sig lite på semester, och att han nu skulle kunna hjälpa till lite när han kom hem. Men var inte så säker på det, för igår kväll när han kommit hem så var E lite kinkig och skrek. Jag sa då till M "Hon vill till dig" och så räckte jag fram E till M. Då svarade han: "Nä, jag orkar inte, jag är så trött" ! Jag trodde jag skulle dö! Vad säger han?Att han är trött?!
Jag svarde då "Är du trött?! Vad tror du jag är då?"  M: "Jaja, men jag har inte sovit så mycket i helgen" ?!?
What?! Vad sjutton?! Det är inte mitt problem att han inte tagit vara på semestern! Nu när han är hemma så får han ju för f*n hjälpa till!
Sedan fick han väl kanske dåligt samvete eller nått för då skulle han helt plötsligt hjälpa till, men då fick han inte det längre. Då känns det ju som om jag ska vara såååå himla tacksam för att han "hjälper till", då kan jag lika gärna ta allt själv.

Som inte detta vore nog!

När jag då gick med A till dagis så satt det uppe en lapp att det gick magsjuka på dagis! Jag hade ju tänkt att A skulle få vara hemma när det gick magsjuka på dagis, med idag orkade jag bara inte så han fick allt vara där. Men imorgon får han väl vara hemma då. Jag vill ju inte ha hem magsjuka, men jag känner inte heller att jag orkar vara världens bästa mamma när jag är så himla trött. Blir mest en gnällig tråkmamma. Tur att det finns Tv.

Och som om inte detta vore nog!

För en stund sedan så fick jag ett mess från M att han hade frossa och eventuellt skulle komma hem snart. Så då är han sjuk igen!

Jag orkar snart inte mer, jag behöver sova! Jag behöver avlastning!
 

Låter jag bitter?


Jag älskar min familj, men ibland blir allt bara förmycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0