Nerspydd

Satt i godanro i soffan och ammade. Hade gjort iordning lite fika till mig (bulle+muffin+vatten) och hade datorn i knät, så jag hade nått att göra under amningsstunden. Telfonen var inom räckhåll, mtv var på, allt var förberett så att det skulle bli en mysig stund.
Plötsligt hör jag ett kluckande ljud och tittar ner på min dotter. Hela hennes ansikte är täckt av spy, hela min amningsbh, som nästan bildat en skål, är fylld av spy. Allt blev med ens mindre trevlig. Sträckte mig efter lite papper och fick avtorkat lilla sessan, och luktade lite lätt på henne. Blä, min nybadade lilla prinsessa luktade inte längre rosor...
Jaja, hon är en bebis, hon kan get away (=? på svenska) med den lukten.
Skulle sedan ta i tu med min bh, det gick mindre bra... Den är nu blöt och luktar suuuurt!
Inte alls bra! Jag har två st amningsbehåar och jag satte på mig den här i morse, så den andra ligger i tvätten! Detta betyder att jag måste gå runt och lukta sur mjölk tills M bestämmer sig för att tvätta svarta kläder.(Ja, jag vet, jag kan tvätta själv eller säga till honom att sätta på en tvätt med svart, men ändå) Not nice....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0