Den fallande snön har täckt alla spår..

Efter att ha lämnat A på dagis så gick jag och E och lade oss i sängen och gosade en stund. Självklart så somnade vi båda två, trötta som vi var efter att ha varit uppe ett par gånger i natt, hon är ju fortfarande förkyld min lilla snutta.

Plötsligt är det något som plingar till.


Det tar ett tag innan jag registrerar att det faktiskt var något som lät, och min sömndruckna hjärna tolkar då ljudet som E:s musikmobil.

Min numera klarvakna hjärna tolkar det dock helt annorlunda. Det var ju försjutton dörrklockan som plingande!
Musikmobilen låter ju på intet sätt likt dörrklockan så hur jag kunde tolka det som den förstår jag överhuvudtaget inte.

Frågan jag nu ställer mig är vem det kan tänkas vara som varit här och sökt mig?

Mina tippningar i förstahand ligger på:


Min mamma - Är lärare och har sportlov. Kanske var här och ville hitta på nått.

Min svärfar
- Är brandman och har lediga dagar mitt i veckan. Kanske var här för att lämna byggmaterial eller hämta/lämna något verktyg.

Min kompis Karin - Är mammaledig sista dagen imorgon. Kanske var här för att hon ville dricka thé och umgås.


Sedan har vi mina kanske lite mer fantasifulla gissningar:


En granne
- Låst ute sig och behövde någonstanns att värma sig. Behövde låna ett ägg eller en kopp socker. Ville fråga om de fick lov att skotta min trapp... etc.

En förrymd fånge
- Sökte mig för att kunna ta mig som gisslan, mörda mig eller bara sno bilnyckeln.

Ett bloggfan - Ville fråga efter min autograf.

Brevbäraren
- Hade värsta stora paketet till mig, som inte fick plats i brevlådan.

Blombud - Hade värsta fina blomman till mig.

Jehovas Vittne - Undrar varför vi flyttat utan att lämna in en flyttanmälan till dem, de har ju ändå givit oss en bok!


Ja, egentligen kan det ju varit vem som helst!

Jag måste få reda på vem det var, min nyfikenhet klarar inte av sånt här!
Jag kan ha missat något jätteroligt/mysigt/farligt/gulligt/jobbig etc. bara för min hjärna inte fungerar så bra i sömnigt tillstånd.

Måste forska vidare...



 

Kommentarer
Postat av: M

Hoppas att det inte var något viktigt ;

2009-02-19 @ 12:31:32
Postat av: Moolin.se

Jösses va spännande.. Jag vill oxå veta vem det var!

2009-02-19 @ 13:32:10
URL: http://www.moolin.se
Postat av: PetramedAochE

Nu vet jag vem det var!! =P

2009-02-19 @ 22:09:18
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Marina

vet du vem det var? vem? :)

jag hade för några dagar sedan någon som ringde på, på förmiddan...men vem har jag ingen aaaaning om. ^^

2009-02-19 @ 22:25:38
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: PetramedAochE

Det var min kompis Karin! Hon ville gå på promenad =)



Ja, visst är det jobbigt när man inte vet!

Det kanske var någon som skulle berätta att man hade vunnit en miljon, men efterom man inte öppnade så fick grannen den istället...

2009-02-19 @ 22:50:40
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0