Petra torkar bajs!

Jag tycker det är jätteroligt när A har kompisar här, oftast, kanske jag ska tillägga.
Något jag tycker är mindre roligt är att torka bajs, och då speciellt när det gäller att torka bajs från rumpor tillhörande några andra än mina egna barn. Det är helt enkelt inte min grej, om man säger så.
Så när A har kompisar här så brukar jag överlåta hela den där bajstorkningsproceduren till M istället. Det brukar fungerar bra, för min del iallafall.

För en stund sedan kom två kompisar till A hit och ville leka, men eftersom vi precis skulle börja att äta så sa jag till dem att det vore bra om de kunde vänta på A:s rum så länge. Det skulle de göra, sa de, och gick upp för trappan.

Efter ungfär 1 minut ( jag hade knappt hunnit sätta mig vid bordet), så kom en av dem ner och sa att han skulle bajsa!


Ingen fara på taken skull man kanske kunna tro, M kan ju torka, men nu så är det så att M är hos min bror och tapetserar, så det är bara mig själv som jag kan förlita mig på när det gäller bajstorkning idag! Jag tog ett djupt andetag och tänkte, I can do this, samtidigt som kompisen berättar att anledningen till att han gick ner för att bajsa var att kompis nr. 2 höll på att bajsa  däruppe!

Oh no! Inte bara en rumpa utan TVÅ! Samtidigt! Hur ska jag överleva?


Jag funderade ett slag på att ringa hem M, men eftersom min brors lägenhet ligger ca 3-4 mil härifrån så kändes det inte så realistiskt att han skulle kunna gå med på att köra hit bara för att torka två barnarumpor.
Nä, istället så fick jag faktiskt ta mig i kragen, tänka på blommor och parfym, och helt enkelt bara göra det.

Och vet ni vad?


Jag klarade det!

Kommentarer
Postat av: Elin

Duktig du var! :D



Jag förstod vilken sko du menade, och själv är jag jätte dålig på höger vänster med så du är inte ensam ;)



Händer ikväll då?

2009-02-22 @ 19:20:47
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Marina

yeah duktigt! :D

2009-02-22 @ 22:12:02
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Duracellmamman

asg



Duktigt!!



Önskar dig en härlig ny vecka!



Kramis!

2009-02-22 @ 23:23:22
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Annette

uha mig förstår PRECIS vad du pratar om!! DET där är äckligt hihi inget man vill behöva göra på andras nej.. Men stort plus till dig som kirrande det ;)

2009-02-25 @ 18:00:14
URL: http://arom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0