Jag är totalt oförstående...

Som jag redan berättat så spenderade jag gårdagskvällen ensam hemma medan M var på alkoholhaltig födelsedagsfest hos en kompis. Jag hade dock förhoppningar av att han skulle komma hem relativt tidigt och nykter eftersom han lovat bort sig själv som tapetserare hemma hos min bror tidigt i dag. Jag ringde honom därför någon gång runt  kl 00:00, när jag skulle gå och lägga mig, för att höra om han var påväg hem och även säga åt honom att köra försiktigt eftersom väglaget, pga snöfall, inte var optimaliskt. Dock fick jag svaret att någon hemfärd var inte planerad på en bra stund, och alkoholfri var han definitivt inte utan man kunde lätt höra att alkoholhalten både överstigit gränsen för bilkörning och diskussionsföring så därför avstod jag från att begära bådadera.

Jag lade mig för att läsa en stund och när klockan slog 01:00 släckte jag tillslut ljuset.

....

Plösligt börjar E att gråta. Jag går och tar upp henne, och sätter mig sedan i sängen för att börja amma. Efter en stund tar jag fram mobilen för att se vad klockan är. 03:00!!! Klockan är 03:00 och M har inte kommit hem än!! Vad i *piiiiiip*!
Det är inga snälla ord som rör sig i mitt huvud vid detta tillfället, utan jag sitter där i sängen och svär långa haranger för mig själv. Att han inte kan komma hem i tid! Att han inte kommer kunna hjälpa till och tapetsera i morgon, och jag kommer istället få dra med mig båda barnen dit till min brors tomma lägenhet och försöka hjälpa till. Ja, jag sitter väl där iallafall i 5 minuter och blir bara mer och mer upprörd, när jag plötsligt hör en tung utandning som kommer från sängens vänstra sida. Jag vänder sakta på huvudet och får då se M!
M ligger ju där brevid mig och sover!

När..?
Hur..?

Ja, hur sjutton kom han dit?!


Jag är fortfarande helt oförstående, men jag misstänker att Joe Labero har något med det hela att göra...det måste ha varit så det gick till...eller hur...

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att du fick sova så hårt inatt så du missade när M kom hem :D



Det har du rätt i! Blir nog dom med tjockare sula, bra att du kan tänka praktiskt åt mig när jag själv bara såg på utseende ;)

2009-02-21 @ 19:31:39
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Marina

hehe ja Labero var nog med på det däringa ;)

blev det ngn tapetsering??

2009-02-22 @ 12:03:45
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0