Familjen Annorlunda!

Tittar på "Familjen Annorlunda" på tv4.

Känner mig otroligt nöjd med att jag bara har två barn just nu!

Jag förstår inte att man vill ha så många barn (10 st)?
Hur orkar man?
Får barnen verkligen all den uppmärksamhet de behöver?
Hur får man tiden att räcka till?
Hur får man tid för varandra?
Vill man inte hinna med något annat än att klä på barn,byta blöjor, mata, leka, passa, skjutsa, roa, trösta, klä av barn, etc etc?
Hur har man egentligen råd?
Barnen blir ju inte direkt billigare i drift ju äldre de blir...


Vissa dagar känner jag mig helt död här hemma!
När jag inte fått sova på natten, E skriker och gnäller, och A springer runt, leker, busar och är allmänt högljud
Och jag har bara två barn!
Hur känner man sig då egentligen när man har 10 barn?

Visst det finns väldigt många bra stunder och bra dagar också, men just de där jobbiga stunderna?
Hur överlever man dem?

 
Nä, jag är som sagt väldigt nöjd med mina två!

Fråga mig om 5 år igen, då kanske jag svarar annorlunda ; )




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tack snälla ;-) Kan inte förstå att jag fick jobbet :-o

10ungar, helt ofattbart!! Gav mig inte ens på att se programmet, tror jag bara skulle bli irriterad. Jag tror inte att barnen får den uppmärksamhet dom behöver.. känns liksom egoistiskt.. Nöjd med våra två, högst tre ;-)

2009-02-03 @ 10:28:04
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Marina

Såg också programmet... "tål inte preventivmedel" sa ju hon Tina.. Hmm.. :-S

Jag skulle ALDRIG palla med 10 barn.. det blir ju de äldre som får ta hand om de yngre en hel del.. men får de sin tid då?

ha en bra dag!

2009-02-03 @ 14:34:38
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0