Dagen matblogg

Det trådlösa nätverket fungerar inte så nu får jag sitta här i soffan med en SLADD!!!

Hur 2004 är inte det?!?

Men iallafall, maten var god så här kommer dagens matblogg:



Det du behöver för 4 portioner:


4 portiner ris

3-4 kycklingfiléer (beroende på storlek)

1 liten gul lök

5 stora champinjoner

1 gul paprika

1 burk lätt crème fraiche

ca 1 dl matlagningsgrädde

1 ½ msk konc. kycklingfond

Salt

Peppar


Valfri sallad



Så här gör du:

Koka riset



Dela kycklingen i bitar



Hacka löken



Skiva champinjonerna



Dela paprikan i bitar



Stek löken och kycklingen tillsammans med lite smör.





När kycklingen nästan är klar lägger du i champinjonerna och paprikan.




Stek lite till och sedan häller du i crème fraichen och kycklingfonden, späd ut med grädden.




Smaka av med salt och peppar
 

 
Servera med lite sallad

Klart!





Mumsfilibums!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag älskar dina matinlägg, hur bra som helst :)

ingredienser man faktiskt kan ha hemma, inget som man behöver handla direkt och inget som är dyrt.

jag har verkligen noll inspiration vad gällande mat för tillfället så tack för inläggen, väntar med spänning varje gång :D



Hela din blogg är bra, inte bara maten :)



2009-01-15 @ 20:49:07
URL: http://pem.bloggagratis.se
Postat av: PetramedAochE

Tack! =)



Jag blir så glad när jag får beröm!



Glad, lycklig och otroligt stolt!



=D

2009-01-15 @ 22:20:57
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Vad gott det där såg ut :D

2009-01-16 @ 18:00:16
URL: http://clotheswithbenefits.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0