Petra är tacksam!

I lördags när vi var ute och shoppade med svärmor så kom det fram en kvinna till svärmor. De kände varandra väl och började prata. Plötsligt vänder sig svärmor till mig och säger:

Svärmor: Det var ifrån henne som..

Kvinnan: Ja, håll till godo.

Jag: ...okej..


Jag fattade ingenting. Vad var från henne? Hålla till godo? Vad?


Det var först efteråt som jag kom på hur det måste varit.


För ett par veckor sedan så kom Svärmor hem till oss med en påse full med begagnade barnkläder till E. Hon hade fått kläderna av en kollega som hade två döttrar som var ett par år äldre än E. Det var jättemycket fina kläder, lite stora än så länge, men om nått år så kommer de passa finfint.


Självklart måste det varit denna kollegan vi mötte! Det var kläderna som jag hade fått från henne, och det var dem som jag skulle hålla till godo med!


Och jag tackade henne med ett fint och oootroligt tacksamt; "..okej.."



Bra Petra, bra!



Kommentarer
Postat av: Madde

Ja tro nog att hon fattade att du var tacksam för kläderna.. dessutom kunde ju inte du veta att det var hon, eller hur???

2009-03-03 @ 14:16:33
URL: http://madeleinegustavsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0