Relationsproblem - Jag och datorn...

Våran bärbara dator gillar, som ni kanske har förstått, inte mig.

Jag har ju skrivit om musen som krånglar - Läs HÄR
Och mailen som krångrar - Läs HÄR

Och som inte detta vore nog så ska jag nu berätta för er ett till problem som finns mellan mig och datorn.

Så fort jag ska ta i datorn så får jag en stöt. Det är ingen liten stöt utan det är en rejäl rakabajsare som hoppar på mig!
Jag är livrädd varje gång jag får lite datortid, men efter som jag är bloggberoende så finns det ju ingen återvändo. Jag måste ta emot stöten. Utan stöt-ingen dator.
Detta har resuterat att jag smyger mig fram, och jag hoppas genom detta att datorn ska tro att det är någon annan som kommer. Men den går inte att luras-tyvärr-utan den där jobbiga spänningen mellan mig och datorn uppstår ALLTID!

För M har detta bara skett ynka två gånger - då antagligen datorn sett fel och trott att det varit jag som kommit - så han förstår inte alls dödsångesten jag får när jag t ex måste lämna datorn för en kort stund för att hjälpa honom med någonting.


Jag vet verkligen inte vad datorn har emot mig, och vad den egentligen vill?

Tycker den att jag sitter förmycket vid den och vill att jag ska hålla mig borta?

Eller tycker den att jag sitter alldeles för lite vid den och straffar mig för att jag lämnat den alldeles ensam?


Ja, jag vet inte vad jag ska tro, men någonting är det..



En ny bärbar dator står iallafall allra högst på min önskelista just nu.

Kommentarer
Postat av: Marina

ahh den har nog saknat dig och ger dig ett litet "straff" :-D

2009-02-18 @ 13:13:17
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: PetramedAochE

Ja, visst måste det vara så!

Men den måste ju förstå att jag ibland MÅSTE göra något annat. Gå på toa och äta. Sova lite grann.

Ja, så har jag jag ju barnen och M att ta hand om ibland.



Nä, jag måste nog köpa en kompis till den så den har någon att umgås med när jag inte är hemma. Då borde den väl bli nöjd tycker jag...

2009-02-18 @ 13:18:02
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Marina

hehe en kompis ^^ ja det är nog deeet den vill ha :D hehe!

2009-02-18 @ 19:56:13
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: PetramedAochE

Måste bara försöka övertala M om att detta är det enda rätta att göra.. Det kan bli svårt, men det är ju för datorns bästa..

2009-02-18 @ 20:54:45
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0